Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Co mě v loňském roce ovlivnilo v podnikání

Autor: Jaroslav Fišer

Ačkoliv nemám příliš rád různá bilancování, neubránil jsem se v těchto dnech určitému hodnocení jaký byl rok 2011 a proč. V této souvislosti jsem si uvědomil, že existuje několik lidí, věcí a myšlenek, které měly na moje podnikatelské aktivity a smýšlení vliv víc než ostatní. Nemusí jít nutně o všechny podněty a nemusí jít nutně o nejdůležitější podněty, nicméně určitě je lze řadit k těm, které stojí za to zmínit.

Restart
Skvělá kniha o podnikání, kterou jsem nedočetl. Je to soubor postřehů a myšlenek majitelů softwarové firmy 37signals, které učinili v průběhu svého podnikáni. Dokonale jsem se v té knížce poznal. Přesně si uvědomíte, co děláte dobře, co děláte špatně, co děláte zbytečně apod. Každá kapitola mě nutila k tak velkému zamyšlení, že jsem přes den víc myslel na knížku než na práci nebo rodinu. Některé poznatky už úspěšna aplikuju v praxi. K dalším jsem se nedostal, protože jsem nenašel sílu dočíst knížku do konce. Pokud ji opravdu chcete brát vážně stejně jako podnikání, počítejte s tím, že s vámi hodně zacloumá.

Jan Hamza
Pan Hamza je mým obchodním partnerem. Je provozovatelem webu periskop.cz. Tento auto-moto server ničím nevybočuje z řady jiných podobných webů. Jeho provozovatel však ano. Letos mu bude 82 let!! Tento vitální senior je živou ukázkou toho, čemu se říká stará dobrá škola. Dokonalý distingovaný gentelman, který ovšem české silnice brázdí auty, o kterých se řadě čtenářů tohoto blogu jen zdá. Na jedno obchodní jednání dorazil sporťákem Honda CR-Z, pár měsíců předtím zase používal Porsche Panamera. Periskop.cz je sice jen koníčkem, ale pan Hamza je jasnou ukázkou toho, že věk není limitujícím faktorem pro podnikání.

Petr Jeník
V nadsázce lze říci, že čeští internetoví podnikatelé či živnostníci se dělí do dvou skupin. V první jsou ti, které Petr Jeník nasral. Ve druhé ti, které teprve nasere. Omlouvám se za ten slovník, ale kdo Petra Jeníka zná, tak ví, že k téhle kontroverzní postavě českého blogu vyloženě sedí. Já jsem zatím v té druhé skupině, jsem čekatel :-). Každopádně Petrovi nelze upřít fakt, že dokáže často zatuchlé vody českého internetu opravdu rozhýbat. S nikým a ničím se příliš nepáře a co má na srdci, to má na jazyku. Pouštět se s ním do křížku v internetové diskuzi je velmi odvážné, protože protivníka utluče argumenty a když dojdou, najde si klacek :-). Na druhé straně je ovšem nutno podotknout, že když se někomu výjimečně podaří ho přesvědčit o opaku, je ochoten svoji chybu připustit a nabídnout smír. Co je na něm však velmi zajímavé, je čich na příležitosti. Za Petrem stojí možná desítky úspěšných i neúspěšných projektů, přičemž ten poslední – leaguespy.com se začíná jevit jako potenciálně velmi zajímavý. Petr se totiž neomezil jen na český internet, ale primárně začíná oslovovat zahraničí. Pokud se mu ho podaří dotáhnout do konce, bude to projekt, o kterém ještě hodně uslyšíme.

Ivan Sárközi
Toto maďarsky znějící jméno možná nikomu nic neřekne, nicméně přezdívka Drago je mezi blogery hodně známá. Jeho blog 404m.com je v mých „oblíbených“ záložkách na prvním místě. A to nikoliv jen proto, že začíná číslovkou. Drago se nebojí podělit se o svoje poznatky a zkušenosti a pokud někdo chce zjistit novinky ze světa vyhledávačů a monetizace webů, na jeho blogu najde vždy spoustu cenných informací.

Petr Sršeň
Burana ze Sudet (jak se on sám označuje) mnozí znají z jeho „vyprávěnkového“ blogu Fandor.cz. Jeho vtipné glosy a nahlédnutí do zákulisí velkého online byznysu patří k mým oblíbeným. On sám má sice jinou filozofii podnikání než já, ale přesto stojí za to ho sledovat. Fandor je rybář, který nelíčí na malé rybky, ale na obří sumce. Čas od času se podaří nějakého ulovit.

Hrozba pádu eurozóny, druhá vlna recese
To už není tak úsměvné. Když se v roce 2008 hovořilo o hospodářské krizi, nevěřil jsem tomu. Loni a předloni jsem se bohužel přesvědčil, že jsem věřit měl. Část našich podnikatelských aktivit se totiž ubírá rizikovým směrem – trh práce a trh s ojetými vozy.  Dolehlo to na nás plnou silou. Autobazary loni a předloni padaly dolů jako shnilé hrušky a u personálních agentur a velkých zaměstnavatelů došlo k výraznému snížení objemu zakázek. Pokud by to přispělo k „ozdravení“ ruky trhu, tak bych to vítal, nicméně mám pocit, že spíš než o ozdravení šlo o amputaci. Každopádně tyto skutečnosti mě přiměly k tomu ještě více rozložit podnikání do různých aktivit. Vypadá to, že diverzifikace je krok správným směrem, nicméně i tak se obávám, co se stane, pokud se špatné předpovědi vyplní. Ale to už jsme v roce 2012 a ten je předčasné hodnotit. Prozatím přeju všem do roku 2012 jen to nejlepší.

Tento článek byl publikován 2.1.2012 at 12:55 v kategorii Co se jinam nevešlo. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

1 komentář ke článku “Co mě v loňském roce ovlivnilo v podnikání”

Petr Jeník 3.1.2012 v 12:59

Je fajn, že v tom výčtu jsou dva burani ze stejného sudetského města 😀
U mé maličkosti bych rád uvedl ještě jednu skupinu a to ty, které nikdy nenaseru, resp. pokusím se o to, abych je nikdy nenasral.
A vy patříte do této třetí skupiny lidí. Vím totiž, jak se chovat k obchodním partnerům a především k těm, kde já hraji roli jako dodavatel a dostávám tedy zaplaceno. V takovém případě jsem ochotný přehlédnout i drobné poklesky 😀

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2025, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design