Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Jak nekomunikovat se zákazníkem

Autor: Jaroslav Fišer

Dnes mi přišel e-mail od jednoho z významných českých registrátorů domén. V současné chvíli je to čtyřka na trhu, ještě na konci roku 2013 to byla trojka. Tipuju, že na konci letošního roku bude mít problém udržet si čtvrté místo. On stagnuje až mírně klesá, ostatní výrazně rostou. Vlastně jediný z první pětice registrátorů .CZ domén meziročně ztratil. Asi chápu proč…

Ať chceme nebo ne, tak každá e-mailová zpráva zákazníkovi je vlastně marketing, reklamní sdělení. E-mail, který mi přišel, byl automaticky generovaný, s následujícím zněním (lehce upraveno a zkráceno o nepodstatné informace):

Vazeny zakazniku,

nas system prave zjistil, ze jiz nejsou splnena kriteria, ktera Vas opravnovala k pouzivani ceniku PARTNER a proto Vam byl nastaven cenik MNOZSTEVNI SLEVA.

Duvodem zmeny je skutecnost, ze celkovy soucet castek danovych dokladu, ktere Vam byly vystaveny prostrednictvim naší sluzby v poslednich 12 mesicich, klesl pod castku 12 000 Kc s DPH. Od teto chvile budou pro Vase objednavky pouzity ceny uvedene nize a po prihlaseni do systemu  bude za jmenem Vaseho uctu oznaceni ceniku MNOZSTEVNI SLEVA.

…..

Dekujeme za zajem o nase sluzby a tesime se na dalsi spolupraci.

Pokud nejste nasim zakaznikem a presto jste obdrzel tento e-mail, velice ocenime, pokud nas o tom budete informovat na vyse uvedenych kontaktech.

S pozdravem
Tym …….

Spolupracuji s tímto registrátorem již 8 let. V minulosti jsem u něj utrácel přes 50 tisíc ročně. Jasně, není to mnoho, na druhou stranu přes 200 domén není taky až tak malé číslo. A oni mi teď pošlou takovouto zprávu!

Pozor – ne necítím se ukřivděný, spíš se cítím zaskočený. Zaskočený jejich marketingem. Zaskočený z toho, že nikdo už před rokem či dvěma nezvednul telefon a nezavolal nebo nenapsal zprávu ve smyslu: „Dobrý den, vidíme, že u nás máte stále méně domén. Děje se něco? Můžeme vám nějak pomoci a vyjít vstříc? Co bychom mohli zlepšit, abychom si dál zachovali vaši přízeň?“ Tuším, že se tomu říká customer relationship management neboli CRM neboli řízení vztahů se zákazníky. Asi žijí v Matrixu, když jejich CRM „obstarává“ jen robot.

No svět se nezboří. Jen v dohledné době převedu těch zbylých několik desítek domén k jinému registrátorovi, který nabízí intuitivnější rozhraní, propracovanější obsluhu i nápovědu a spolehlivou podporu, a samozřejmě lepší ceny. Prostě lepší poměr cena/výkon. Převedu je k budoucí čtyřce na trhu :-). Ten původní už po osmi letech spolupráce o mé partnerství nestojí. Aspoň tak to stálo v tom e-mailu, co mi poslal jejich robot.

P.S. Začínám chápat, že dinosauři vymřeli. Evoluci nezastavíš…

Tento článek byl publikován 29.7.2014 at 23:35 v kategorii Co se jinam nevešlo, Marketing. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

Komentářů: 4 ke článku “Jak nekomunikovat se zákazníkem”

Zbyněk Fridrich 30.7.2014 v 03:51

Už jen kvůli tomu, jak se chlapíci na podpoře jmenují bych Ti doporučil jít k jedničce na trhu :-) Věichni víme, proč to je jednička a jejich zopim, nebo co to používají je opravdu boží :-)

LUX 3.8.2014 v 16:53

Mě více zaráží věta: „Pokud nejste nasim zakaznikem a presto jste obdrzel tento e-mail, velice ocenime, pokud nas o tom budete informovat na vyse uvedenych kontaktech.“, to jako posílají toto oznámení na všechny strany?

Jaroslav Fišer 6.8.2014 v 23:51

jj, to mě taky pobavilo :-)

Sancho 2.9.2014 v 18:29

Dnešní době tomu snad ani nevěřím. Konkurence neustále sílí a někdo si myslí, že jim nic neuškodí… :)

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2023, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design