Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Je Webtrh.cz stále ještě (web)trh?

Autor: Jaroslav Fišer

V minulosti jsem patřil mezi pravidelné návštěvníky Webtrhu. Toto kdysi skvělé místo pro vyměňování zkušeností nejen z oblasti obchodu a marketingu jsem nejprve jenom sledoval, ale v březnu 2008 jsem se i zaregistroval. A udělal jsem dobře – Webtrh jako internetové tržiště opravdu fungoval. Podařilo se mi tam získat zákazníky, kteří u mě v průběhu let utratili a stále utrácejí statisíce korun ročně. A stejně tak si řada mých obchodních partnerů našla mě a pro změnu já zase nechal vydělat je. Poté, co admin Webtrhu změnil pravidla, jsem na toto fórum chodil stále méně a méně. Minulý měsíc jsem ale po delší době zase na Webtrh zavítal a vyzkoušel ho. Bohužel, už to není ono.
Hledal jsem nové partnerské weby pro Backlink.cz. Zatímco dříve jsem zveřejnil poptávku a obratem mi přišlo několik nabídek, že kterých jsem si mohl vybírat a byl jsem spokojen, nyní to je jinak. Časy se změnily. Nabídek přišlo dost, ale nemohu si pomoci – to byla čirá ubohost! Poptával jsem zpětné odkazy, ale na mě se začaly valit nabídky s registrací do katalogů, bannerovou reklamou, optimalizací webu atd. Nabídek webů s odkazy bylo málo a ty co přišly jen zřídka splňovaly jasně daná kritéria. Z kultivovaného tržiště se stal podřadný pouliční prodej, při kterém se na kolemjdoucího sesypou desítky šílenců a nutí mu zboží, které není kvalitní a navíc ho kolemjdoucí ani nepotřebuje.
Když jsem pak sledoval některé nabídky či poptávky, bylo to jasné: na Webtrhu už se neobchoduje. Webtrh se změnil na virtuální úřad práce pro nezaměstnané registrátory do katalogů, plniče obsahu a spisovatele článků. Co aspoň trochu funguje jsou odborné diskuze, ale i ty zaostávají za kvalitou, která byla před lety. Při každé větší aktualizaci Sranku nebo Pageranku se rozjedou vlákna, která připomínají spíše setkání pacientů s poruchami erekce: „mně stoupnul“, „mně klesnul“, „mně se pořád ani nehnul“. A na toto téma je partička zastydlých puberťáků schopna diskutovat několik dnů. Přidaná hodnota NULA!

Nechci vypadat jako škarohlíd, ale myslím, že Webtrh se postupně hroutí sám do sebe. Zjevně neustál svůj boom. Zhruba po roce provozu – ke konci roku 2007 – bylo cca 1100 registrovaných uživatelů. Na konci roku 2008 to bylo již 5500 uživatelů. Konec roku 2009 skončil s více jak 12500 registrovanými uživateli. Na silvestra 2010 to pak bylo o dalších 8000 uživatelů navíc a v polovině roku 2011 to je již 25700. Tak silný růst uživatelů se musel na kvalitě fóra zákonitě odrazit. Lidé, kteří měli opravdu co sdělit nebo nabídnout, neustáli přiliv agresivních mladíků za základních a středních škol a postupně zmizeli.

Asi jsem zaspal a cítím se bezprizorně. Většina z těch, se kterými jsem si měl na Webtrhu co říct, se kterými se dalo obchodovat, se někam vytratila a já nevím kam. Pokud čte tyto řádky někdo, kdo má na webtrhu maximálně čtyřciferné ID uživatele a chodí si vyměňovat zkušenosti a uzavírat obchody někam jinam, ať mi napíše kam. Slibuju, že to nikomu neřeknu :-)

edit: asi jsem nebyl jediný, kdo si stěžoval na nízkou úroveň. Drago na svém blogu už informuje o tom, že Webtrh se zase začne více orientovat na obchod.

Štítky: Webtrh

Tento článek byl publikován 14.7.2011 at 00:47 v kategorii Marketing. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

Komentářů: 3 ke článku “Je Webtrh.cz stále ještě (web)trh?”

Martin 27.7.2011 v 12:05

Mne osobně diskuse nad vývojem GTPR nebo S-ranku těšily. Vůbec by mi nevadilo, kdyby se tato diskuse probírala v nějaké „odpadní“ sekci, pokud je snad někomu trnem v oku. PS: už dáááávno mi není náct. :-)

petr 10.8.2011 v 08:51

No kdybych měl o 100 míně tak mám dokonce 3 ciferný ID…registroval jsem se skutečně na konci 2007, od té doby jsem ale stejně nikam nedošel…asi se hodím spíše k té lopatě :-)

Koyote 12.12.2012 v 20:25

Webtrh = Předražené služby, web vypadá jako z roku raz-dva a chodí tam lidi, co říkají, jak vše umí a není tomu tak.. navíc mi spíš přijde, že tam sedí jen ti stejní lidi, co jen rejpou do ostatních

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2025, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design