Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Modernizujte, vyvíjejte, upravujte. Vyplatí se to.

Autor: Jaroslav Fišer

Internet je živé médium a stejně jako se vyvíjejí nové technologie a roste počítačová gramotnost uživatelů, měly by se vyvíjet i webové stránky. Velmi často ovšem narazíte na stránky, které grafikou, layoutem či použitými technologiemi silně zaostávají za současnými trendy. Takových webů je spousta a bohužel mezi ně patří i některé naše projekty. Znáte, to: ševcova žena a kovářova kobyla chodí bosy.

Do podobné situace jsme dospěli i my. Našlo by se víc projektů, na které výše uvedený popis sedí, ale vzorovým příkladem může být náš portál s nabídkou práce www.dobraprace.cz. Několik let jsme na něj nesáhli a to se projevilo jak na návštěvnosti, tak po obchodní stránce. Přišel čas modernizace, která vyvrcholila v květnu. Spustili jsme novou verzi Dobré práce. Web má novou grafiku, zcela jinak řešené vyhledávání, zjednodušili jsme zadávání životopisů a hodně jsme změnili navigaci. Výsledky se dostavily poměrně rychle, takže šest týdnů po spuštění jsou patrná některá čísla, která nás utvrdili v tom, že jsme snad udělali dobře. Podělím se o pár údajů:
návštěvy: +18%
unikátní návštěvníci: +15%
zobrazené stránky: + 29%
doba na webu: +25%
míra opuštění: -16%
Seznam: +30%
Google: + 40%
konverze: +95%

Proč to píšu? Ne, to není kvůli chlubení. Stejně hlavním faktorem není návštěvnost, ale výdělek a tam je zatím předčasné dělat nějaké závěry. Píšu to proto, že nám práce na zcela novém webu zabrala zhruba dva měsíce práce, u které jsme stíhali okrajově i jiné projekty. Přímá investice se pohybovala v řádech jednotek procent ročního obratu. Časová i finanční náročnost tedy zlomková ve vztahu k historii webu a jeho finančním možnostem a především investicím do reklamy. Potvrdilo se tak to, co jsem podvědomě věděl už dlouho: Nenechávejte chodit kobylu neokovanou a ženu bosou. Investice do nich se vyplatí. Například u www.dobraprace.cz jen nárůst u sekundárních příjmů po šesti týdnech od spuštění nové verze zaplatil zhruba čtvrtinu nákladů a druhou čtvrtinu zaplatili noví a staronoví klienti, které jsme oslovili u příležitosti spuštění s akční nabídkou pracovní inzerce.
Stálé úpravy a modernizace možná nejsou nejštěstnější řešení, rozumný úsudek máte šanci si udělat až po určité časové prodlevě, ale ta by v této hekticky se vyvíjecí době neměla být v řádu několika let. A to se nutně netýká jen vašich vlastních projektů, ale i třeba webů, které jste vyvíjeli pro vaše zákazníky. Schválně – projeďte si vaše referenční zakázky a položte si otázku: má smysl se tímhle ještě vůbec chlubit? Pokud ne, je nejvyšší čas kontaktovat klienta a nabídnout mu modernizaci webu. On sám možná také nevidí, že jeho web už neodpovídá současným nárokům.
V této souvislosti mě napadá otázka: jaká je podle vašeho názoru životnost webu?

Tento článek byl publikován 10.6.2012 at 17:32 v kategorii Co se jinam nevešlo, Naše weby a projekty. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

1 komentář ke článku “Modernizujte, vyvíjejte, upravujte. Vyplatí se to.”

Václav Bartoš 12.6.2012 v 12:47

Zrovna nad tím jsem se zamýšlel, když jsem se díval na návštěvnost některých mých webů a na jejich hodnocení ve vyhledávačích. Překvapilo mě, že staré lásky nerezaví a máte-li web s obsahem, který nezestárne ani za deset let, je velká pravděpodobnost, že se váš web bude těšit dlouhodobé přízni čtenářů a vyhledávačů.

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2025, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design