Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Pagerank: konec jedné modly

Autor: Jaroslav Fišer

Stalo se to 14. ledna 2009 – toto datum jsem považoval za začátek konce mého úspěšně rozjetého projektu www.backlink.cz. Google totiž snížil dramaticky hodnotu toolbarového pageranku (dále jen GTPR) u přibližně třetiny webů v portfoliu www.backlink.cz. A nešlo o nějaké drobné kosmetické změny, šlo o dramatický pokles o 2 – 4 body, hned čtyři weby se dokonce propadly na nulu. „To je konec,“ zoufal jsem si. S odstupem několika málo dnů jsem už věděl, že je vlastně dobře, že se mi to stalo…

GTPR byl a bohužel stále je řadou webmasterů považován za modlu, svatý grál a nejvyšší absolutno dohromady. Mezi tuto skupinu jsem se rozhodně neřadil, ale pravdou bylo, že už posledních několik let jsem vždy pravidelně sledoval, zda se zelená čárka v liště pohne a jakým směrem. Víc jsem to ale neřešil. Tato situace se změnila v okamžiku, kdy jsem spustil systém backlink.cz, který je zaměřen na prodej zpětných odkazů. Je to logické, protože prodat odkaz na webu s GTPR 6/10 je určitě snazší a výnosnější než na webu s GTPR 2/10. Jenomže zkušenosti z posledních měsíců už naznačovaly, že GTPR přestává odpovídat kvalitě webu. Poslední dobou pak byly ruční zásahy Google do hodnoty GTPR stále častější. No a pak přišel zmiňovaný 14. leden…

Během jednoho dne mě to přimělo zcela přehodnotit obchodní strategii a vnímání GTPR. Položil jsem si několik otázek a dospěl jsem k následujícímu závěru: kašlu na pagerank!!
K čemu vlastně GTPR je? Vždyť je to zcela odlišné číslo od reálného pageranku.
Má GTPR vliv na řazení výsledků vyhledávání? Ne, nemá.
A proč vlastně na tom Google tak lpíme? Když s klienty probírám efektivitu jejich kampaně, tak slyším velmi často jedno: „je pěkné, že jsme na google na požadovanou frázi na prvním místě, ale víte, my bychom radši, kdybychom byli na tu frázi první na Seznamu.“ Ano, jsme v Čechách…

Štítky: Google, PageRank

Tento článek byl publikován 13.7.2011 at 15:28 v kategorii SEO, vyhledavače. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

K tomuto článku nelze vkládat komentáře.

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2025, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design