Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Seznam inovuje fulltext, změny jsou vidět

Autor: Jaroslav Fišer

Vyhledavač Seznam.cz se podle všeho probudil z několikaletého spánku a snaží se na poli fulltextového vyhledávání dohnat, co zaspal. Během několika uplynulých týdnů jsme mohli zaznamenat hned několik změn, které mají zjevně za úkol srovnat krok s Googlem. Co to znamená pro webmastery a bude to mít nějaký vliv na SEO potažmo řazení výsledků?

Rychlost indexace

Zatímco ještě před půl rokem jsme mohli psát o tom, že Seznam není schopen pružně reagovat na aktuální zpravodajství (např. tento článek o úmrtí Whitney Houston), to už neplatí. Seznam začal podrobněji monitorovat zpravodajské kanály a do výsledků nyní přidává vybrané aktuální články na příslušné téma. Sice to ještě stále není ono, ale jako blýskání se na lepší časy to označit lze.
Rychlost indexování se však projevuje i u řadových stránek a to využitím formuláře pro přidání stránky. Po vložení URL Seznam reaguje opravdu rychle a během několika hodin zařadí stránku do SERP. Pokud jde o stránku, kterou už znal a došlo u ní ke změně obsahu (např. zkvalitnění onpage faktorů), je schopen podle našich testů takovou znovu přidanou stránku po jednom či dvou dnech posunout velmi vysoko. U námi sledovaných webů jsme zaznamenali skoky i o několik desítek příček vzhůru.

Osnovy

Již v průběhu prázdnin zprovoznil Seznam tzv. osnovy. Osnova informuje uživatele o rozdělení stránky do různých tematických nebo logických částí a umožňuje mu kliknutím na odkaz přejít přímo na zvolené místo ve stránce. Tato funkce má šanci nabídnout uživatelům přehlednější výsledky vyhledávání a tím pádem i možnost na relevantnější stránku.

Přidávání zahraničních webů do SERP

Již několik týdnů se ve výsledcích vyhledávání objevují na některá slova či slovní spojení zahraniční weby. Zatímco předchozí dva kroky lze vnímat jako přínos, v tomto bodě jsem na vážkách. Vnímám jako pozitivní, když najdu i vhodný zahraniční zdroj informací, nicméně ne vždy. Všeho moc škodí. Jako příklad může posloužit vyhledávání slova Dormeo, které v tuto chvíli vrací na první stránce 3x odkaz na web dormeo.cz + jednou odkaz na FB profil té samé firmy. Dále se zobrazí ve výsledcích polský, slovenský a slovinský web Dormea a pouze zbylé dva odkazy směřují na ostatní české stránky. Samozřejmě jsem si vědom specifičností dotazu (hledání značky mezinárodního věhlasu), nicméně při postupující globalizaci trhu bude podobných nadnárodních značek přibývat. Bylo by zajímavé vědět, jak moc uživatelé na tyto cizojazyčné výsledky klikají. Nezbývá než doufat, že pokud se tato novinka neosvědčí, že Seznam.cz tyto odkazy zase vyřadí a česky „mluvících“ webů bude v SERP opět o něco více.
Seznam se dosud profiloval jako český vyhledavač a to bylo jeho předností. Vezmeme-li v potaz fakt, že Seznam stále používají jako výchozí vyhledavač zejména starší méně zkušení uživatelé, jejichž jazyková bývá vybavenost obvykle nižší než u současné mladé generace fandící Googlu, může Seznam své uživatele zařazováním cizojazyčných stránek do výsledků vyhledávání spíše odradit.

Tento článek byl publikován 25.9.2012 at 10:46 v kategorii SEO, vyhledavače. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

K tomuto článku nelze vkládat komentáře.

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2025, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design