Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Vyhledavače stále suplují adresní řádek

Autor: Martin Sedláček

Setkávám se s tím hodně často. Pro celou řadu lidí je Google nebo Seznam synonymem pro internet. A tím nemyslím jen to ustálené spojení, že daný vyhledávač je „Vaší branou do světa internetu“. Tito lidé si pod pojmem internet vybaví právě tu jejich základní homepage. A když zadávají nějakou internetovou adresu, často ani nepoužijí adresní řádek prohlížeče, ale začnou ji psát hezky do vyhledávacího pole a pak se podivují, proč se jim otevírá nějaké vyhledávání, co to je za chybu? A to mě přimělo k malému testu. Kolik takových lidí vlastně je?

K testování jsem využil statistik, které na našich webech sbírá náš systém Žebříček.cz. Z našeho portfolia jsem vybral trojici webů a u každého jsem si vyfiltroval klíčová slova, která začínají “www.” nebo končí “.cz”. To vše za období jednoho týdne, zvlášť pro Google a zvlášť pro Seznam. A výsledky jsou opravdu zajímavé:

Server Seznam.cz Google.cz
www.dobraprace.cz 275 143
www.ojeteauto.cz 37 5
www.pejskar.cz 15 3

 

Ve všech případech je vyšší počet na straně Seznamu. Je to zřejmě dáno historickými okolnostmi, pro většinu českých uživatelů byl Seznam dostupný dříve, jsou na něj zvyklí a nemají potřebu vyzkoušet něco jiného, třeba Google. A samozřejmě zde platí i skutečnost, že Seznam používá spíše starší populace, která není tak počítačově gramotná.

Weby www.ojeteauto.cz a www.pejskar.cz jsou úzce zaměřené na určitou skupinu lidí se stejným zájmem. Uživatelů, kteří zadávají URL do vyhledávacího pole, není mnoho. Naopak portál Dobrá práce je zaměřen šířeji na všechny věkové kategorie a na lidi s různým stupněm vzdělání. Zde už není počet takových uživatelů zanedbatelný. To však není hlavní příčinou výrazně vyššího počtu přímo zadaných adres. V průběhu let u tohoto webu docházelo k velkým investicím do budování značky. Server www.dobraprace.cz je a byl a stále ještě je dlouhodobě podporován nejen bannerovou reklamou, ale i tištěnou inzercí a rozhlasovými spoty. Podrobněji se významu investic do značky budeme věnovat v jiném článku.

Ale vraťme se k tématu tohoto blogu, tedy k uživatelům, kteří píší URL adresy do pole vyhledávače. Google už vyšel takovým uživatelům vstříc. Ve svém prohlížeči Chrome sjednotil adresní řádek s políčkem pro vyhledávání do jednoho pole. Pak už je jedno, jestli vyhledáváte slovní spojení, nebo napíšete adresu stránky, prohlížeč to za Vás pozná a nasměruje Vás, kam je potřeba.

Štítky: Google, Seznam, URL, vyhledavače

Tento článek byl publikován 3.8.2011 at 10:58 v kategorii Marketing, SEO, vyhledavače. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

1 komentář ke článku “Vyhledavače stále suplují adresní řádek”

blbost 28.8.2011 v 20:01

Ono se stačí úúpdívat jak se chová IE9. Již několikrát se mi stalo, že dám seznam.cz bez www a vyskočí mi bing. Firefox mi chytne, takže si myslím, že toto hodně zkresluje čísla uvedené výše…

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2025, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design