Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Bude možné si u Google za lepší pozici v SERP připlatit?

Autor: Jaroslav Fišer

Vyhledavač Google se snaží na veřejnosti prezentovat jako systém, který  bojuje proti všem nekalým praktikám, jež mají cíl dostat webové stránky na lepší pozice ve výsledcích vyhledávání. Patří mezi ně například prodej či nákup zpětných odkazů a řada dalších blackhat seo metod.

O to zajímavěji nyní působí e-mail, který v posledních týdnech rozesílají někteří autorizovaní Google fotografové. Ti totiž nabízejí firmám své služby v podobě nafocení 3D prohlídky jejich provozovny a zvýraznění zápisu v Google Mapách . Problém není ani tak ve službě samotné ani v tom, že jde v podstatě o spam zaštítětný pod hlavičkou Google, ale v tom, že slibují také zlepšení pozic ve výsledích vyhledávání.

V jednom takovém e-mailu s nabídkou se doslova píše
Firmy které mají tento zápis, mají vyšší prioritu ve výsledku vyhledávání.
Např. na klíčová slova: „prodej aut Hradec Králové“ se zobrazí firma s rozšířeným zápisem výše a zvýrazněně.
(tučně vyznačená slova byla tučně i v nabídce)

Sice už se neuvádí, nad jakými záznamy se „zobrazí firma výše“ ani jak to je s tou „vyšší prioritou.“ Ale celý e-mail je koncipován záměrně tak, aby vyzněl v tom smyslu, že zakoupením služby fotografa se dostanete ve výsledcích vyhledávání výše (než konkurence). Hned několik našich klientů si nabízenou službu tímto způsobem vyložilo a zvažovalo, že si provozovnu nechají nafotit. Zejména v jednom případě je to úsměvné, protože by se fotila malá kancelářská místnost se dvěma stoly, miniledničkou, věšákem a třemi židlemi :-).

Vlastní službu vytvoření 3D prohlídky fotografem nezpochybňuji, pro řadu zákazníků může být přínosem. Zatím ale nevím, jak si celý tento projekt vysvětlit z pohledu SEO. Buď to znamená, že Google jako bojovník proti manipulaci se SERP změnil pohled na věc a nabízí za příplatek lepší pozice (navíc jen vybraným, protože v e-mailu se výslovně zdůrazňuje, že „….Společnost Google nyní spustila pro vybrané firmy a podniky možnost rozšíření firemního zápisu.“).
Druhou možností je jen pouhý neetický nátlak ze strany autorizovaného fotografa Google, aby si potenciální zákazník zakoupil nabízenou službu.
Každopádně ani jeden z uvedených pohledů v mých očích nevrhá na Google dobré světlo.

Tento článek byl publikován 20.11.2013 at 13:34 v kategorii SEO, vyhledavače. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

Komentářů: 2 ke článku “Bude možné si u Google za lepší pozici v SERP připlatit?”

Eshop konzultant 21.11.2013 v 10:51

Tohle je zcela běžné – třeba zcela stejně to dělá seznam. Pokud máš placený zápis na Firmy.cz, tak vyléžáš na některá klíčová spojení, co máš v popisku na firmy.cz, na první stránce mezi 3 až 7 pozicí.
Obdobně to dělá i google – máš-li na mapách zápis, můžeš se zobrazit. Nyní očividně jen tento zápis dávají více do popředí.

Podle mě osobně se není čemu divit, je to běžné už mnoho let a všichni se snaží někde vydělat. O nezávislosti a relevantnosti výsledků se dá polemizovat od dob, kdy je ve výsledích vyhledávání na první místě několik reklam a pak až výsledky…

Roman 21.11.2013 v 15:48

Jo, to znám takové „limitované nabídky jenom milión kusů“… A Google se mi líbí čím dál tím míň.

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2023, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design