Blabol.cz

subjektivní pohled na internetové dění

  • Úvodní stránka
  • Kdo to blábolí?

Kam odtekly dvě miliardy z internetové reklamy?

Autor: Jaroslav Fišer

Za prvních sedm měsíců letošního roku ivestovali zadavatelé do internetové reklamy na českém internetu bezmála dvě miliardy korun. Je to jistě úctyhodná suma, která určitě potěší provozovatele webových stránek, pro něž je reklama jedním z hlavních zdrojů příjmu. Také si však kladete otázku, kde ty peníze vlastně končí? Kolik z nich se dostane až k těm, kteří tráví desítky až stovky hodin měsíčně tvorbou webů, správou obsahu apod?

Dvě miliardy, přesněji 1,97 miliardy korun, utratili od ledna do července inzerenti na českém internetu za display reklamu. Vyplývá to z výsledků zveřejněných prostřednictvím projektu AdMonitoring, za kterým stojí SPIR. Má to ale jeden háček. Tyto peníze se rozplynou ve velmi malém vzorku webů. Nejvíce z nich – zhruba 45% – spolykají weby z rodiny Seznamu. A zbytek se rozdělí mezi další velké hráče, od kterých těm malým spadnou jen drobečky.
Tato zpráva má však i své pozitivní stránky. Internetová reklama už není jen doménou internetových firem.  Zde je tabulka největších zadavatelů internetové reklamy v ČR za leden až červenec. 

INZERENT SUMA ZA 01 – 07/11
Internet Mall 69 201 917,00 Kč
Aukro 65 678 417,00 Kč
Telefónica O2 Czech Republic 64 095 290,00 Kč
Tchibo 53 280 444,00 Kč
AAA Auto 51 616 839,00 Kč
Lidl Česká republika 40 055 583,00 Kč
Vodafone 37 548 117,00 Kč
T-Mobile Czech Republic 36 228 339,00 Kč
Invia.cz 27 366 354,00 Kč
Astratex 17 023 762,00 Kč
Google Czech Republic 15 773 038,00 Kč
Bwin International 13 877 240,00 Kč
Škoda Auto 13 056 932,00 Kč
Datart International 11 809 256,00 Kč
McDonald’s ČR 11 380 984,00 Kč
Slevomat 10 168 891,00 Kč
Ford Motor Company 8 211 229,00 Kč
AXA Bank Europe 6 720 165,00 Kč
Komerční banka 6 297 908,00 Kč
Zuno Bank 5 947 205,00 Kč
Peugeot Česká republika 5 213 527,00 Kč
Mountfield 5 132 525,00 Kč
UPC Česká republika 4 644 591,00 Kč

Největším zadavatelem byl sice Internet Mall a druhým největším Aukro, ale například šestým největším zadavatelem reklamy ve sledovaném období byl obchodní řetězec Lidl. Mezi další významné inzerenty patří i McDonalds, Axa, Komerční banka, Mountfield či automobilky Škoda, Ford nebo Peugeot. To všechno jsou firmy, pro které internet není hlavním prodejním kanálem. Domnívám se proto, že se začíná blýskat na lepší časy. I „neinternetové“ firmy konečně pochopily, že internetová reklama je důležitá. Pouze je nutné přestat hodnotit ji podle konkrétního výkonu. U televizní, rozhlasové či tiskové kampaně taky neměříte prokliky a vlastně ani nevíte, kolik lidí reklamu vidělo. To pouze internet tuto „vymoženost“ nabízí a vlastně je mu to na škodu… Zkuste přesvědčit své potenciální „neinternetové“ zákazníky, ať na bannerovou internetovou reklamu pohlížejí jako na tištěný inzerát v novinách, billboard u silnice nebo plakát na nároží, který se ale dokáže hýbat, který uvidí víc lidí a přitom vyjde levněji. Kliknutí už je jen takový bonus navíc. Pokud je o tomto přesvědčíte, máte zpoloviny vyhráno. A nepotřebujete k tomu žádnou mediální agenturu.

Štítky: bannerová reklama

Tento článek byl publikován 2.9.2011 at 21:10 v kategorii Marketing. Můžete sledovat všechny komentáře přes RSS 2.0 feed.

Komentářů: 2 ke článku “Kam odtekly dvě miliardy z internetové reklamy?”

klokan.eda 4.9.2011 v 22:00

Velice rád si přihřeji polívčičku na jeden hezký produkt na blokování reklamy – Adblock Plus.

Pavel 28.9.2011 v 14:20

Jsou v těch číslech i výdaje na tvorbu webových stránek?

Přidat do oblíbených

  • Kategorie

    • Co se jinam nevešlo (11)
    • Marketing (29)
    • Naše weby a projekty (10)
    • SEO, vyhledavače (15)
    • Sklik, Adsense atd (10)
  • Archiv článků

    • Listopad 2014 (1)
    • Říjen 2014 (1)
    • Září 2014 (1)
    • Červenec 2014 (1)
    • Únor 2014 (2)
    • Listopad 2013 (2)
    • Říjen 2013 (1)
    • Červen 2013 (2)
    • Prosinec 2012 (1)
    • Říjen 2012 (1)
    • Září 2012 (4)
    • Červen 2012 (1)
    • Duben 2012 (1)
    • Březen 2012 (1)
    • Únor 2012 (2)
    • Leden 2012 (3)
    • Prosinec 2011 (2)
    • Listopad 2011 (2)
    • Říjen 2011 (3)
    • Září 2011 (3)
    • Srpen 2011 (7)
    • Červenec 2011 (9)
  • Čtěte u nás:

    • Ztrácí Seznam.cz dech a nebo naopak vstává z popela?
    • Proč dává Seznam stále málo relevantní výsledky? Cui bono?
    • Seznam? Neznám!
    • Jak nekomunikovat se zákazníkem
    • Seznam obětoval fulltext na úkor firmy.cz – pokračování
    • Seznam „obětoval“ fulltext na úkor Firmy.cz
    • Jak jsem právě neprodal tento blog
  • Štítky

    AdSense adwave AdWords bannerová reklama Etarget Facebook favorites Google heureka.cz katalogy Lupa oblíbené PageRank Potenza prezentace Seznam Sklik srovnavače cen URL vyhledavače Webtrh zbozi.cz

Copyright © 2025, Blabol.cz, INET-SERVIS.CZ | RSS článků | RSS komentářů

WordPress theme designed by web design